Zeytinlik Tezgahi

Zeytinlik Tezgahi

Zeytinlik Tezgahi

 

Zeytinlik Tezgahi market ve manav dükkanlarında kullanılan zeytin ve salata bar sergilemek için düşünülmüş vazgeçilmez tezgahlardan birisidir. Öyle ki artık günümüzde diskount marketlerin (a101 , bim , şok vb.. ) marketlerin çoğalması ile bizleri farklı arayışlara itmektedir. Aslında bu çaresizlik bizlere harika çözümler sunmaktadır.

Konu market ve market dizaynları olduğu zaman en önemli unsur nasıl rekabet edileceğidir. Normal şartlar altında diskount marketlerden farklı ve vurucu bir şeyler yapmak gereklidir. Başka türlü sizler o piyasadan silinirsiniz. Onların 5000 -10 000 sınırlarına ulaşmış marketleri mevcuttur. Sizin 10 karton yada maksimum 10 palet aldığınız bir ürünü onlar 10 tır almakta ve bu ürünü dakikalar içinde satabilmektedirler. Sizlerin hem fiyat hemde satış performansına yetişme şansınız yoktur.
Diskount marketlerle rekabet için ne yapmak gerekir.

1-Manav dükkanlarının meyve ve sebze kısımlarını güçlendirmek gerekir.

2-Marketin girişin , orta alanını ve çıkışını profosyonel bir şekilde düzenlemek gerekir.

3-Kuru gıda dışındaki ürünlere ağırlık vermek gerekir.

4-Müşteri iletişimine dikkat etmek gerekir.

5-Gelişen teknolojiye uyum sağlamak ve takipte tutmak gerekir.

6-Kaliteden hiç bir zaman vazgeçmemek gerekir.

7-Hijyen ve temizlik çok önemlidir.

8-Sürekli yenilik içinde olmak gerekir.

9-Sürekli değişim içinde olmak gerekir.

10-Manav dükkanlarının meyve ve sebze kısımlarını güçlendirmek gerekir.

Diskount marketlerinde standartlar ve kurallar geçerlidir. Bu kuralları ve standartları değiştirmek ve revize etmek onlar için oldukça zor ve zaman gerektiren sistemlerdir. Çünkü en iyi sistemler çalışan ve sorunsuz olan sistemlerdir. Onlarda 10 000 lerce marketi sağlam kurallarla çalıştırmaktadırlar.

Meyve sebze kısımı özel olarak ilgilenilmesi ve çalıştırılması gereken alanlardır. Şöyle düşünelim. Bu işin başlangıcı halden başlar. Halden ürünü ne kadar doğru ve kararlı seçerseniz o kadar ürün satış performansı olacaktır. Ve bu sürecin formülü yoktur. Yani bir kuralı yoktur. Oradaki personele güvenmek gerekir. Bazen o işi yapan kişiler biraz pahalı da olsa farklı bir secim yapabilirler. Bunu diskount marketlere nasıl açıklayacaklar. Neden o ürünü tercih ettiğini. tek kalemde 10 000-100 000 tl fiyat farkı doğabilir. Bunun için bu ve benzeri marketler çok nadir olarak meyve ve sebze işine girerler. Bu yazımız devam edecek….

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir