Market tasarımı

Market tasarımı

Market tasarımı Genel Tanımı

Marketlerde yapılan mimari çalışmalara market tasarımı denir. Değişiklikler veya farklılıklar mutlaka belirli bir amaca hitap etmelidir. Öyle ki hijyen , kalite , dekor ve hedeflediği kitleye uygun olmalıdır.  Genelde marketlerde klasik sistemle market dizaynı yapılır. Yani duvarlarda duvar rafı , orta alanlarda sırtlı raflar ve market bankosu yapılıp dizayn olarak sunulur. Fakat şunu bilmek gerekir artık klişe sistemler insanlara bıkkınlık yarattı.

Market tasarımı nasıl yapılır?

Tasarıma başlamadan önce markete ait mimari planlara sahip olmak gerekir. Müşterinin izleyeceği hareket rotası baz alınarak rota üzerinde manav reyon kısmı  genel olarak giriş ( marketin lobisi gibi düşünelim) da olmak üzere yerleşim planı yapılır.

Market tasarımında hangi ekipmanlar kullanılır?

Sabit bir ekipman kullanmak çok doğru değildir. Yani standart bir raf , reyon… Bazen bir kolon olabilir. Bazense bir mimari bir unsur. Eğer gerçek bir tasarım yapılacak ise bu unsurların hepsi özel olarak değerlendirilmelidir. Bazen özel tasarım tezgahlarda yapılabilir.

Market tasarımı neden yapılmalıdır?

Eğer yaptığımız işe değer veriyorsak mutlaka bir planlama yapıp bir mühendislik desteği olmak gerekir. Standart klişe yöntemler , uygulamalar çok fazla efektif olmayıp yapılan ticaretin ileriye dönük formasyonu açısından düşündürücüdür.

Hayatımızın her alanında mutlaka bir mühendislik vardır. Bu oturduğumuz evden , tarladaki çiftçinin  kullandığı traktöre varana kadar.  Öyle ki bizim aksini inkar etmemiz hem yapacağımız işi tehlikeye düşürürken aynı zamanda insan sağlığı içinde ciddi değerlendirilmesi gereken bir düşüncedir.

Marketlere yapılacak yatırımın satışa etkisi nasıldır?

Doğru bir şekilde yapılan bütün yatırımlar mutlaka satışa pozitif etki yapacaktır. İnsanlar 2020 yılının bu günlerinde özellikle hijyen ve doğallık arayışında olup bu öz duygularımız zaman geçtikçe de artacaktır. Çoğu zaman marketler arasında ciddi farklar olarak karşımıza çıkacaktır.

Yapılan işlerde mutlaka ahşap ve doğallık unsuru çok iyi birleştirilmelidir. Öyle ki boyanın renginden ahşabın kalitesine kadar bir çok faktör vardır. Bunlar öncelikle marketin kuruluş felsefesiyle alakalı bir durumdur. Ne yapacağı , nasıl çalışacağı ve sektöre bakışı ve sektörde nerelere ulaşacağı ile ilgili bir konudur.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir