Manav Dükkanı Kaç Metre Kare Olmalı?

Manav dükkanı açmak isteyenlerin için cevaplanması gereken bir diğer soru da ne kadar yer lazımdır. Öyle ki bu işe başlamadan önce incelenecek  100 lerce maddelerden en önemlilerden birisi de budur belki de.

Öyle ki bir çok seçeneği askıya aldırabilecek bir durumdur. Ama bu durumu da aşmak ta mümkündür. Bunu için de belli kriterler vardır. Bunları dikkate alırsanız rahatlık la seçim yapabilirsiniz. Bu maddeleri kısaca sıralayalım;

1- Manav ve şarküteri  Dükkanı Açmak için öncelikle gerçekçi olup neyi hedeflediğimizi belirleyelim.

Aslında bu birazda şirket felsefesini belirleyecektir. Gerçekçi olmak gerekir. Yani herkes sanki her şeyi düşündüğü zaman olacakmış gibi bir fikre kapılır. Bu konuyu biraz deşmekte fayda vardır.

Öncelikle insanlar gerçekten neyi istiyorsa er yada geç başarır. Beki buradaki çelişki nerede o halde? Sorun şu ki sorun hedef te değil. Hedefe ulaşacak zamanı kendimize vermemektedir. Yani sanki 4-5 ayda veya 1-2 senede bu düşündüklerimize ulaşacakmış gibi bir fikre kapılırız. Olmayınca de en küçük bir şeyde mücadeleyi keser hedeflerimizin direncini düşürürüz. Manav dükkanı açarken hedeflerimizin dinamikleri yıkılmaya başlar. Bunun için Manav dükkanı açmadan önce büyük hedeflerimizin dışında kendimize küçük hedefler de belirlemekte fayda vardır.

Hedef belirlemekten kasıt ise yahu ben emekliyim , gündüzleri vaktimi geçireceğim bir yerim mi olsun , yada başkasının yanında çalışacağıma kendi işimi yapıp maaşımı çıkarayım yeter mi yoksa burada 3 personelle başlayıp daha da büyüteceğim mi. Bu söylediklerimi daha da genişletebiliriz. Öyleyse bunu da netleştirmek gerekir.

2- Manav ve Şarküteri Dükkanı Açmak İçin  Günlük , Haftalık ve Aylık Satış Rakamını Belirleyelim.

Bizim amacımız küçükse yani günlük 500tl ile 1000tl arası ise ortalama 30mt kare bir dükkan yeterli olurken 4000tl ile 6000tl günlük kapasitesi olan bir yerin alanı daha farklı olacaktır. Tabii bu rakamlar göze hoş geliyor . Gönül ister ki trilyonlar kazanalım. Bunun için yöntemleri de beraberinde geliştirmek gerekir. Yani reklamların yapılması , kampanyalar tasarlanması gibi bu rakamları böyle küçük küçük canlandırmak gereklidir.

Şöyle düşünün siz 20 metre kare bir manav dükkanında günlük 5000tl satış yapmanız olası değildir.

3- Manav ve şarküteri dükkanı için Bölgenin sosyal yapısının incelemek gerekir.

4-Manav ve şarküteri dükkanı için ürün kaynaklarına ulaşım değerlendirilmeli

5-Manav ve şarküteri dükkanı için bölgedeki mimarileri yapılar göz önüne alınmalı