Market Rafları, Market Raf Sistemleri
Günlük hayatımızda olmazsa olmaz ihtiyaçlarımızı karşılamak için günde en az 2 kere mutlaka markete uğramaktayız. Günlük ihtiyaçlarımızı karşılamak veya herhangi ihtiyacımız için marketlerden alışveriş yapmaktayız. İnsan sirkülasyonun en çok olduğu ve devamlı yeni yüzleri misafir eden marketlerin ise olmazsa olmazı market rafları, market raf sistemleridir.
Market rafları veya market raf sistemleri, satışı doğrudan etkileyen ana faktörlerden bir tanesidir. Ziyaret ettiğiniz marketlerden mutlaka market reyonları bulunmaktadır. Belirli düzen, sıralama ve fiyat politikasında düzenlenen market raf sistemlerinin; ilerleyen satış pazarlama teknikleriyle beraber ziyaretçinin zihnine de hitap etmelidir
Satışı Tetikleyen Market Rafları
Herhangi markete giriş yaptığınız zaman giriş kısmında çamaşır suyu yada benzer temizlik ürünleri ile karşılaştığınız oldu mu? Bu çok zor ihtimaldir. Çünkü temizlik ürünlerinin yeri her zaman arka kısımlarda yer alır. Temizlik ürünleri; temel ihtiyaçtır ve almak zorunda olduğunuz bir takım ürünler bulunmaktadır. Markete giriş yaptığınız kısımda genellikle içecek reyonu, hızlı tüketilecek ürünler reyonu yada fiyat olarak düşüş sağlayan kampanyalı market rafları ile karşılaşırsınız.
Bu kısım aslında pazarlama stratejisinin döngüsüdür. Fakat burada kullanılan market raf sistemlerinde de bir takım değişiklikler yaparak stratejiyi en üst seviyeye çıkarabilirsiniz. Örneğin; kullanışlı, dayanıklı ve satış amacıyla üretilen market raf sistemleri kullanarak ürünlerinizi ziyaretçilere daha rahat sunumla sergileyebilirsiniz.
Nasıl Ürünler Tercih Etmeliyim?
Ülkemizde genellikle fiyatı ucuz olan ürünler ilk sırada tercih edilmektedir. Fakat bu durum ilerleyen aşamalar için sizlere problem yaratabilir. Öncelikli olarak sizi uzun yıllar boyunca taşıyacak ve markanızı gururla sergileyecek manav reyonu ürünleri yada market ekipmanları ürünleri tercih etmelisiniz.
Ahşap manav reyonu yada metal manav reyonu ürünleri arasında tercih yapmalısınız. Market içerisinde konsept oluşturarak müşterilerinize karşı tek ürün cinsinden konsept yapmanız kurumunuzun daha sağlıklı olarak sunum yapmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda sıradan veya ürününü satın aldığınız kurumların raflarını kullanmak da markanıza zarar verecektir. Farklı farklı konseptler, ürün cinsleri ve benzer niteliklerde ki problemler marketin tasarımsal problemi olabilir.